Serbest Forum
December 06, 2024, 08:17:01 pm
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
 
  Home Help Gallery Staff List Login Register  

Кои са помаците?

Pages: 1 [2] 3 4 ... 6   Go Down
  Print  
Author Topic: Кои са помаците?  (Read 8427 times)
samvoin
Guest
« Reply #15 on: September 16, 2010, 11:58:07 am »

Помаците трябва да си върнат насила взетата им православна вера и всичко ще им е наред.
Да, за да може да ги прогоним и турцизираме завинаги от България, нали?
Аз те посъветвах, ако беше православен, първо да вземеш да себориш за възраждането на БПЦ и за нейната ребългаризация, пък после да мислиш как да налагаш с насилие религии...
За сега е по - важно, у нас да се създаде и утвърди отделна - българоезична Ислямска диаспора /както например има отделна Православна - Руска и Арменска?!/.
Report Spam   Logged
asker
Global Moderator
Sr. Member
*****

Karma: +3/-0
Posts: 434



« Reply #16 on: November 26, 2010, 03:53:03 am »

Ние, християните, сме виновни за помашкия етнос

С доц. Илона ТОМОВА от Института за населението и човека към БАН разговаря Светослав Метанов

- Доц. Томова, преброителните карти в интернет предизвикаха оживена дискусия. Там са записани американски и африкански етнос. Има ли такива?

- Няма, разбира се! По принцип при преброяванията, когато отиде преброителят и попита каква е вашата етническа принадлежност, е длъжен да запише точно отговора на преброяваните лица. След това вече идва класификацията. Тогава вече отговорите ще бъдат представени по един или друг начин. След 1992 г. редовно между 60 000 и 70 000 души на въпроса не за религиозната, а за етническата принадлежност, казват “българо-мюсюлманин”, “помак”, “ахрянин”. Това са големи натрупвания. 60 000 това са повече, отколкото всички евреи, арменци, руснаци, гагаузи, каракачани и власи, взети заедно.

- Това достатъчно ли е, за да приемем, че има българо-мохамедански етнос?

- Не. Колегите от НСИ са длъжни да запишат така. Когато после те подават информацията в официален вид, тази графа не излиза като “българо-мохамедани”. Ако са се самоопределили твърдо като “турци”, въпреки всички колебания на преброителите, се записват като турци. Записаните като “българо-мохамедани” отиват в графата “българи”. Тази специфична информация от анкетите може да отиде при политици и учени. За нас това е много важно.

Какво всъщност ни казват хората, когато посочат - “аз не съм българин, аз съм помак, мюсюлманин”. Те дават няколко знака. Единият е - аз държа на своята мюсюлманска група и на различията, които имаме. А за това има куп причини - чувство за подцененост, изключване от обществото, от управленски позиции, кариерно развитие, равноправно отношение. Това е знак, че има проблем.

- Записването на графа “българо-мохамедани” като алтернатива на “българи” не задълбочава ли проблема?

- В НСИ по този начин просто си облекчават работата, вместо после да ги вадят от графа “други”. Става дума за последваща обработка. Това вероятно е и причината да запишат формулировки като “американец” и “африканец”. У нас идват малко хора от различни африкански страни и се търси обединителния признак континент. Иначе сте абсолютно прав - няма нито африкански етнос, нито африкански език. Абсурдна е и формулировката “херцеговски” етнос. Бялото братство също не може да е религия. Колкото до българо-мохамеданите, това наистина е много чувствителен въпрос. След първата Балканска война се присъединяват обширни територии в Родопите, по поречието на Места и Струма, където има мюсюлманско население, което говори български. Македонските чети там са изпращали своите юнаци и се осъществява първото им покръстване. След това десетилетия наред, като погледнем как върви идентификацията на тези хора, ще забележим, че там, където е имало най-голямо насилие, те не са станали българи. Правят се опити още през 1912 г., след това през 1940 г. отновоняма никакъв успех, през 1968 г. пак им се сменят имената. И какъв е ефектът - там, където е имало най-голямо насилие и кръв, тези хора отказват да се признаят за българи. Страшимиров казва: “Насилието върху тях беше толкова жестоко и беше подтикнато преди всичко от алчност и после от глупост и лошота. И после тези хора казват - да ни вземе който и да е, да не ни вземат българи.” Това той го пише през 1913 г. като потресен интелектуалец. Насилието тогава е родило отказа от българска идентичност. За мен е много важно като учен да получа данните каква част от хората в Родопите, Пирин, а и в Ловешко са се самоопределили като помаци, за да мога да видя динамиката на групата. Колко от тях се самоопределят като турци? Какво е станало с тях? Дали са напуснали страната, или вече се самоопределят просто като мюсюлмани. Възможно е да установим, че една голяма част все повече се идентифицира като българи, доколко силни са миграционните процеси сред тях и т.н.

- След катобезработицата в тези региони е висока, вероятно става въпрос за икономическа емиграция?

- Емиграцията винаги започва като икономическа. Но трябва да се изследват групите, които дават най-голяма емиграция. При българите мюсюлмани наблюдаваме висока миграция. През 90-те години именно те най-много подаваха документи за американска зелена карта.

Когато сега преброителите ги срещнат по родните места, една голяма част могат да се самоопределят като американци. Преди време имах любопитен случай. Аз това “американец съм, не съм българин” преди време го чух от едно българче от Пловдив, което правеше докторантура в САЩ. Четири години бе прекарал там и напетата бе дошъл на колегиум в Будапеща и твърдеше, че е американец българофон. Бяха му достатъчни 4 години докторантура, за да престане да бъде българин, каквито са били предците му поколения наред.

- Какво доказва това?

- Тези българи мюсюлмани, които са се чувствали жертва на много силен натиск и на социално изключване, лесно стават испанци, португалци и т. н. В много по-голяма степен децата им ще останат в чужбина и няма да се върнат. А това е изключително лоялно население. Много дисциплинирано и трудолюбиво. Когато те казват - помак съм, те дават знак, че държавата не прави нужното, за да ги приобщи. Това трябва да имат предвид политиците.

- През 70-те години в Югославия Тито създаде националност мюсюлмани и видяхме 20 г. по-късно до какви кръвопролития доведе това?

- При преброяванията навсякъде по света на въпроса за етнос се записва начинът, по който човек се самоидентифицира. Но пак казвам, тези данни не са за публична, а за чисто научна употреба. По този начин могат да се набележат и ефективни политики за приобщаване. Трябва да престане лейбълизирането и заклеймяването на тези хора като нелоялни български граждани, родоотстъпници и предатели. Вчера четох форума на “Труд” и там един българин мюсюлманин бе написал, че винаги с гордост се е самоопределял като такъв и че всичките му усилия са били отдадени на тази страна. Тези хора се боят от говоренето в медиите и от политици като Волен Сидеров, Красимир Каракачанов, Яне Янев - само могат да доведат до нов натиск върху групата. Когато ние ги изключваме, те се самозатварят.

- Какво е решението?

- Просто трябва да бъдат равноправно включени във всички сфери на социалния живот и на всички нива. Те не трябва да чувстват пречки в професионалното си израстване заради това, че са мюсюлмани. Не трябва да мислят, че няма да бъдат избрани на високи постове заради религията си. Не трябва да бъдат обиждани в детската градина, в училището и в университета за това, че са такива.
Не трябва да срещат административни трудности. Не може чиновник от Гоце Делчев да отсъди и да казва - няма да правим средно училище в Корница, Брезница и Лъжница, защото искаме децата ви да слязат в града, а не да получават образование в затворени ниско културни общности. Ние искаме да махнем децата оттам, за да можем да им повлияем. Това обижда. Там има над 2000 деца. Когато ти им кажеш, че няма да направиш училище, ефектът е обратен. Тези деца просто няма да получат никакво образование. Ще спрат да учат след 8-и клас. Всички тези, които крещят: помаците не са добри българи, пращат децата си да учат в чужбина и може би те никога няма да се върнат.

- Добре, но ако използваме термина “българо-мохамедани”, би трябвало да има етноси “българо-православни”, “българо-католици”, а аз може би трябва да се самоопределя като “българо-атеист”?

- Пак казвам, това е голяма група от хора, около 70 хиляди души. Идентичността не е фиксирана категория. Тя е променлива. Когато Гърция започна да полага грижи за каракачаните, те престанаха да се пишат като българи и все по-често се самоопределят като каракачани или гърци. Същото може да се каже за македонците. През 1992 г. за такива се обявиха 10 000 души, а през 2001 г. - само 5000. Тези процеси трябва да се следят внимателно. Ако в тези райони има засилени инвестиции, изграждане на инфраструктура и повече работа, това води до промяна на идентичността и до приобщаване.
http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=600082
Report Spam   Logged

Serbest Korkmaz
Global Moderator
Hero Member
*****

Karma: +4/-0
Posts: 845


« Reply #17 on: November 26, 2010, 06:46:00 am »

 Българите със своята брутална арогантност създадоха от малцинствата свои врагове. Хубаво, че има интелигентни сред тях, който сами разбират тази истина.


Ние, християните, сме виновни за помашкия етнос



С доц. Илона ТОМОВА от Института за населението и човека към БАН разговаря Светослав Метанов

- Доц. Томова, преброителните карти в интернет предизвикаха оживена дискусия. Там са записани американски и африкански етнос. Има ли такива?

- Няма, разбира се! По принцип при преброяванията, когато отиде преброителят и попита каква е вашата етническа принадлежност, е длъжен да запише точно отговора на преброяваните лица. След това вече идва класификацията. Тогава вече отговорите ще бъдат представени по един или друг начин. След 1992 г. редовно между 60 000 и 70 000 души на въпроса не за религиозната, а за етническата принадлежност, казват “българо-мюсюлманин”, “помак”, “ахрянин”. Това са големи натрупвания. 60 000 това са повече, отколкото всички евреи, арменци, руснаци, гагаузи, каракачани и власи, взети заедно.

- Това достатъчно ли е, за да приемем, че има българо-мохамедански етнос?

- Не. Колегите от НСИ са длъжни да запишат така. Когато после те подават информацията в официален вид, тази графа не излиза като “българо-мохамедани”. Ако са се самоопределили твърдо като “турци”, въпреки всички колебания на преброителите, се записват като турци. Записаните като “българо-мохамедани” отиват в графата “българи”. Тази специфична информация от анкетите може да отиде при политици и учени. За нас това е много важно.

Какво всъщност ни казват хората, когато посочат - “аз не съм българин, аз съм помак, мюсюлманин”. Те дават няколко знака. Единият е - аз държа на своята мюсюлманска група и на различията, които имаме. А за това има куп причини - чувство за подцененост, изключване от обществото, от управленски позиции, кариерно развитие, равноправно отношение. Това е знак, че има проблем.

- Записването на графа “българо-мохамедани” като алтернатива на “българи” не задълбочава ли проблема?

- В НСИ по този начин просто си облекчават работата, вместо после да ги вадят от графа “други”. Става дума за последваща обработка. Това вероятно е и причината да запишат формулировки като “американец” и “африканец”. У нас идват малко хора от различни африкански страни и се търси обединителния признак континент. Иначе сте абсолютно прав - няма нито африкански етнос, нито африкански език. Абсурдна е и формулировката “херцеговски” етнос. Бялото братство също не може да е религия. Колкото до българо-мохамеданите, това наистина е много чувствителен въпрос. След първата Балканска война се присъединяват обширни територии в Родопите, по поречието на Места и Струма, където има мюсюлманско население, което говори български. Македонските чети там са изпращали своите юнаци и се осъществява първото им покръстване. След това десетилетия наред, като погледнем как върви идентификацията на тези хора, ще забележим, че там, където е имало най-голямо насилие, те не са станали българи. Правят се опити още през 1912 г., след това през 1940 г. отновоняма никакъв успех, през 1968 г. пак им се сменят имената. И какъв е ефектът - там, където е имало най-голямо насилие и кръв, тези хора отказват да се признаят за българи. Страшимиров казва: “Насилието върху тях беше толкова жестоко и беше подтикнато преди всичко от алчност и после от глупост и лошота. И после тези хора казват - да ни вземе който и да е, да не ни вземат българи.” Това той го пише през 1913 г. като потресен интелектуалец. Насилието тогава е родило отказа от българска идентичност. За мен е много важно като учен да получа данните каква част от хората в Родопите, Пирин, а и в Ловешко са се самоопределили като помаци, за да мога да видя динамиката на групата. Колко от тях се самоопределят като турци? Какво е станало с тях? Дали са напуснали страната, или вече се самоопределят просто като мюсюлмани. Възможно е да установим, че една голяма част все повече се идентифицира като българи, доколко силни са миграционните процеси сред тях и т.н.

- След катобезработицата в тези региони е висока, вероятно става въпрос за икономическа емиграция?

- Емиграцията винаги започва като икономическа. Но трябва да се изследват групите, които дават най-голяма емиграция. При българите мюсюлмани наблюдаваме висока миграция. През 90-те години именно те най-много подаваха документи за американска зелена карта.

Когато сега преброителите ги срещнат по родните места, една голяма част могат да се самоопределят като американци. Преди време имах любопитен случай. Аз това “американец съм, не съм българин” преди време го чух от едно българче от Пловдив, което правеше докторантура в САЩ. Четири години бе прекарал там и напетата бе дошъл на колегиум в Будапеща и твърдеше, че е американец българофон. Бяха му достатъчни 4 години докторантура, за да престане да бъде българин, каквито са били предците му поколения наред.

- Какво доказва това?

- Тези българи мюсюлмани, които са се чувствали жертва на много силен натиск и на социално изключване, лесно стават испанци, португалци и т. н. В много по-голяма степен децата им ще останат в чужбина и няма да се върнат. А това е изключително лоялно население. Много дисциплинирано и трудолюбиво. Когато те казват - помак съм, те дават знак, че държавата не прави нужното, за да ги приобщи. Това трябва да имат предвид политиците.

- През 70-те години в Югославия Тито създаде националност мюсюлмани и видяхме 20 г. по-късно до какви кръвопролития доведе това?

- При преброяванията навсякъде по света на въпроса за етнос се записва начинът, по който човек се самоидентифицира. Но пак казвам, тези данни не са за публична, а за чисто научна употреба. По този начин могат да се набележат и ефективни политики за приобщаване. Трябва да престане лейбълизирането и заклеймяването на тези хора като нелоялни български граждани, родоотстъпници и предатели. Вчера четох форума на “Труд” и там един българин мюсюлманин бе написал, че винаги с гордост се е самоопределял като такъв и че всичките му усилия са били отдадени на тази страна. Тези хора се боят от говоренето в медиите и от политици като Волен Сидеров, Красимир Каракачанов, Яне Янев - само могат да доведат до нов натиск върху групата. Когато ние ги изключваме, те се самозатварят.

- Какво е решението?

- Просто трябва да бъдат равноправно включени във всички сфери на социалния живот и на всички нива. Те не трябва да чувстват пречки в професионалното си израстване заради това, че са мюсюлмани. Не трябва да мислят, че няма да бъдат избрани на високи постове заради религията си. Не трябва да бъдат обиждани в детската градина, в училището и в университета за това, че са такива. Не трябва да срещат административни трудности. Не може чиновник от Гоце Делчев да отсъди и да казва - няма да правим средно училище в Корница, Брезница и Лъжница, защото искаме децата ви да слязат в града, а не да получават образование в затворени ниско културни общности. Ние искаме да махнем децата оттам, за да можем да им повлияем. Това обижда. Там има над 2000 деца. Когато ти им кажеш, че няма да направиш училище, ефектът е обратен. Тези деца просто няма да получат никакво образование. Ще спрат да учат след 8-и клас. Всички тези, които крещят: помаците не са добри българи, пращат децата си да учат в чужбина и може би те никога няма да се върнат.

- Добре, но ако използваме термина “българо-мохамедани”, би трябвало да има етноси “българо-православни”, “българо-католици”, а аз може би трябва да се самоопределя като “българо-атеист”?

- Пак казвам, това е голяма група от хора, около 70 хиляди души. Идентичността не е фиксирана категория. Тя е променлива. Когато Гърция започна да полага грижи за каракачаните, те престанаха да се пишат като българи и все по-често се самоопределят като каракачани или гърци. Същото може да се каже за македонците. През 1992 г. за такива се обявиха 10 000 души, а през 2001 г. - само 5000. Тези процеси трябва да се следят внимателно. Ако в тези райони има засилени инвестиции, изграждане на инфраструктура и повече работа, това води до промяна на идентичността и до приобщаване.

http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=600082
Report Spam   Logged
ADEM 1
Newbie
*

Karma: +1/-0
Posts: 41


ERKEKLIK BILEK DEGIL-YUREK ISTER...!!!


« Reply #18 on: November 26, 2010, 11:37:49 am »

   
 V ijte koi sa pomatsite,za sijalenie e na turski...


  Bulgaristan Müslümanlarının tarihinde bir ilk yaşandı.
Lıjnitsa köyü Müslümanları imamlarına sahip çıktılar.

2010 yılının ikinci yarısı Bulgaristan Müslümanları için zorlu bir dönem oldu. Yaklaşık on yıllık Bulgaristan hizmetinden sonra İstanbul’a avdet etmiş, gelişmeleri internet üzerinden takip etmeye devam ediyordum.
Haziran, Temmuz, Ağustos aylarında Bulgaristan Müslümanlarını rahatsız eden olaylar olmuş, Nedim Gencev denilen ve komünist dönemin asimilasyon politikasının maşası olarak kullanılmış bu hain, yine Bulgar derin devletinin kendisine yüklediği vazifeyi yerine getirmek için seçilmiş Bulgaristan Müslümanları cemaati idaresine karşı açtığı davalar hep lehine sonuçlanmış ve nihayetinde Yüksek Temyiz Mahkemesi tarafından resmi Yüksek İslam Şurası Başkanı olarak tanınmıştı. Bunun neticesinde Dr. Mustafa Hacı önderliğinde Bulgaristan Müslümanlarının temsilcileri başta başkent Sofya olmak üzere ülkenin her köşesinde bu kararı protesto ettiler. Ancak, Nedim Gencev’in zor kullanarak başta Başmüftülük makamı olmak üzere bölge müftülüklerine, cami idarelerine girmek istemesine Müslümanlar karşı koymuş ve Ramazan gibi mübarek bir ayda Filibe Cuma camisinde yaşanan kavga bu sorunu ülkenin bir sorunu olarak gündeme oturtmuştu.

Bulgar basını meseleyi ilk başlarda algılamakta zorlandı. Bu şundan ileri gelmekteydi. Bulgar Ortodoks Kilisesi’nde de demokrasiden sonra iki başlılık zuhur etmiş ve her iki tarafın da belli sayıda taraftarı bulunmakta idi. Yani buradaki çekişme iki grup arasında bir çekişme idi. Bir tarafta komünizm döneminde Bulgar Patriği olan Maksim diğer tarafta demokrat siyasi partilerin desteğini alan İnokentiy. Ancak Nedim Gencev – Mustafa Hacı çekişmesi iki grup arasında bir çekişme değil, Nedim Gencev’in bütün Bulgaristan Müslümanlarına karşı bir çekişmesidir. Nedim Gencev’i destekleyen beslediği 20-30 kişiden başkası değildi. Yaklaşık bin civarındaki imam ve cami encümeni ise Mustafa Hacı başkanlığındaki idareyi tasvip ettiklerini defalarca teyit etmişlerdi. Mahkeme kararının tek Nedim Gencev’in lehine olmasına rağmen arkasında halk desteği olmadığını gören insaflı basın onun haklılığından ciddi ciddi şüphe etmeye başladı.
Hak ve Özgürlükler Hareketi’nin 2001-2009 yılları arasında sekiz yıl süre ile iktidar ortağı olması Türk düşmanlığını körüklemiş, milliyetçilik duygularını had safhaya çıkarmıştı. Bulgar milliyetçiliği ile Türk düşmanlığını bayrak yapan partilerin oylarında patlama olmuş, bunun neticesinde Boyko Borisov başkanlığındaki GERB Partisi, aşırı milliyetçi ATAKA Partisinin şartsız desteği ile güvenoyu alarak hükümet kurmuş idi. Seçim gecesi gelecek dört yılın Başbakanı Boyko Borisov, “Bulgaristan Müslümanlarının kendilerini güvende hissetmelerini istemesine” rağmen olaylar tam aksi yönde gelişmiştir.

Bu olaylar Türk ve Arap basınında da yer almış ve milyonlarca Bulgaristan muhacirini topraklarına kabul etmiş olan Ana Vatan Türkiye Cumhuriyetinin Ak Parti iktidarı da din ve vicdan özgürlüğü ile demokratik seçim gibi evrensel ilkelerin ihlaline taalluk eden bu meseleye bigane kalmayıp Diyanet İşleri Başkanlığı’ndan ve Yurtdışı Türklerden sorumlu Devlet Bakanı ve Bursa Milletvekili Faruk Çelik Bulgaristan Başbakanı Sayın Boyko Borisov’u ziyaret ederek meselenin nasıl çözülebileceği yönünde bir görüşme yapmış idi. Bu görüşmeden belli bir müddet sonra Başbakan Borisov, Nedim Gencev ile Mustafa Hacı’yı makamına davet etmiş ve aralarındaki sorunu çözmelerini istemişti. Ancak bu toplantıdan da bir netice çıkmamış ve gözler T.C. Başbakanı Sn. R. Tayyip Erdoğan’ın 4 Ekimde gerçekleştireceği ziyarete çevrilmişti. Bu ziyaret önemliydi, çünkü Başbakan Borisov, Bakan Çelikle görüşmesinden sonra “eğer bu ikisi aralarında anlaşamazsa, biz Sn. Erdoğan’la bu meseleyi çözeriz” demesiydi.

12 Eylül Referandumu sebebiyle Bulgaristan gezisini 4 Ekime erteleyen Başbakan R. Tayyip Erdoğan, “% 58 Evet” sonucuyla Sofya havaalanına indiğinde yağmura rağmen uçağın merdivenlerine kadar kendisini karşılamaya gelmiş Başbakan Borisovu karşısında buldu. Görüşmeler yapıldı, beyanatlar verildi. Müftülük meselesinin görüşmelerde önemli bir noktayı teşkil ettiği apaçık ortadaydı. İki başbakan da “Bu Bulgaristan Müslümanlarının bir iç meselesidir, biz buna karışmıyoruz, ancak yeni bir seçimin yapılmasına ortam hazırlayacağız” dediler. Kaldığı otele çekilen Başbakan Erdoğan burada seçilmiş Başmüftü Mustafa Hacı ve heyetini kabul ederek kısa bir görüşme gerçekleştirdi.
Bu önemli ziyaretten ve olumlu havadan henüz iki gün geçmişti ki, 6 Ekim Çarşamba günü bütün Bulgaristan’ı şoka sokan bir haber ortalığı kasıp kavurdu. Bulgar Polisi ile İç İstihbarat Teşkilatı Pomak Müslümanların yoğun olarak yaşadığı Rodop ve Pirin dağları bölgesinde 12 eve baskın düzenledi. Bu 12 kişiden 2’sinin Bölge müftüsü 8 tanesinin imam 2’sinin de sıradan Müslüman olduğunu bilahare öğrendik. Bu masum Müslümanlara isnat edilen suç terörist faaliyetleri desteklediği iddia edilen el-Vakful-İslami adlı kuruluşa üye olmak, devletin nizamını değiştirmek için propaganda yapmak v.s.

Bu baskından akıllarda geriye kalan ve tarihe geçen bir olay oldu. Olay da şu idi: Gotse Delçev ilçesine bağlı Lıjnitsa köyü imamı Muhammed Kamber’in evine savcılıktan alınan arama kararıyla giren polisler kitap, bilgisayar, kaset, cd ne varsa el koymuş ve polis arabalarına bir kısmını yüklemiş oldukları halde haber nasılsa köyde yayılmış ve galeyana gelen kadın erkek yaklaşık 500 kişi imamın evi ile polis arabalarını çevreleyerek imamlarına sahip çıkmış, polislerin kitapları geri teslim etmesini istemiştir. Halkın toplandığını gören yüzleri kapalı siyah bereli polisler, halk dağılmayıncaya kadar evden çıkmayacaklarını söylemişler, ve altı saat halkın dağılmasını beklemişlerdir. Yağan yağmura rağmen köylülerin dağılmaması ve daha büyük olayların çıkmasına meydan verilmemesi için bizzat suçlanan köy imamı ile Gotse Delçev müftüsü araya girmiş ve halkı sakinleştirmeye çalışmıştır. Durumun uygun olduğunu gören polisler evden çıkarak acele ile arabalarına binerek köyden ayrılmışlardır. Ülkenin saygın gazetelerinden 24 Çasa (24 Saat) bunu “İç istihbarat ajanları hocanın evinde sıkıştırıldı” başlığıyla vermiş, Trud (Emek) gazetesi “300 kişi İç istihbarat ajanlarını rehin olarak tutuyor”, Dnevnik (Günlük) gazetesi ise “İmamlar, İstihbarat teşkilatının baskınlarından dolayı iktidarın özür dilemesini isteyecekler” demiştir.
Bulgaristan Müslümanlarının Osmanlı’dan sonra çeşitli dönemlerde uğradıkları baskı ve zulümlere tepki gösterdikleri, direndikleri ilgililerin malumdur. Ancak, bir Müslüman din adamına, hocalarına, imamlarına böyle sahip çıktıklarını ben ne bir ağızdan duydum ne bir kitapta okudum. Kadın erkek, Lıjnitsa köyü Müslümanları büyük bir cesaret göstererek baştan aşağıya silahlarla donatılmış istihbarat ekiplerine karşı masum olduğuna inandıkları imamlarına sahip çıkması tarihi bir olay olmuştur, bir ilk ve bir örnek olmuştur. Böyle bir vukuatı beklemeyen Bulgar basını yapılan operasyonun haklılığını ve istihbaratta İslam uzmanlarının olup olmadığını sorgulamaya başlamıştır. Çünkü önemli iddialardan birisi de şu idi: radikal fikirleri yayan kitap bulundurmak. Baskıcı rejimlerde kitap ne yazık en önemli suç unsuru olabilmektedir, işte 2010 yılında da Avrupa Birliği üyesi Bulgaristan’da böyle bir garabet yaşanmıştır.

Netice-i kelam, Lıjnitsa köyü Müslümanlardın imamlarına sahip çıkması Bulgar İç İstihbaratının keyfi “radikal İslam operasyonlarının” kamuoyu tarafından sorgulanması ve tartışılmasına yol açmış, bu yapılanın İslam ve Müslümanlara karşı bir korkutma ve sindirme politikası olduğu seçilmiş Başmüftülük idaresi tarafından belirtilmiş ve en önemlisi olarak diğer Müslümanlara bir örnek olmuştur. Bin yıldır İslam’ın bayraktarlığını yapan bir milletin ferdi, bir Bulgaristan Türkü olarak bu olaydan payıma düşen şu soru oldu: Türklerle dopdolu olan Deliorman ve Kırcaali havalisinde polis bir imamı almaya geldiğinde aynı tavrı Müslüman Türkler gösterebilecek midir?


Report Spam   Logged

ELESTRICI OLMAK SADECE COZUM GETIRMEMEKLEN KALMAZ - YASADIGIMIZ DUNYAYA KARSI BIZI DAHA OFKELI,GUVENSIZ KILAR..!!!
Serbest Korkmaz
Global Moderator
Hero Member
*****

Karma: +4/-0
Posts: 845


« Reply #19 on: November 26, 2010, 03:17:27 pm »

Смелостта на помаците в Лъжница съм отбелязял тук в специална тема за тях. http://turknet.freesmfhosting.com/index.php/topic,204.0.html Това са помаците по селата в Гоце Делчевско. За съжаление трябва да бъдем реалисти и да признаем, че много от помаците попаднали сред българи крият, че са такива или се натягат на българи както в оня пишман "помак" форум.
Report Spam   Logged
Peter
Newbie
*

Karma: +0/-0
Posts: 26


« Reply #20 on: January 20, 2011, 01:05:06 pm »

Я дайте един официален исторически документ, в който помак се причислява към турските племена?
Интересно като помаците са турци къде са тези българи, които са приели исляма през времето на османското управление? Някой може ли да отговори на този въпрос къде е тази група от няколко десетки хиляди българи?

Само от това питане става ясно какви са и какви не са помаците.

Интересни ще са ми отговорите Ви.
Report Spam   Logged
Serbest Korkmaz
Global Moderator
Hero Member
*****

Karma: +4/-0
Posts: 845


« Reply #21 on: January 20, 2011, 01:25:40 pm »


Я дайте един официален исторически документ, в който помак се причислява към българските племена?

Я дайте един официален исторически документ, в който помак се причислява към турските племена?
Интересно като помаците са турци къде са тези българи, които са приели исляма през времето на османското управление? Някой може ли да отговори на този въпрос къде е тази група от няколко десетки хиляди българи?

Само от това питане става ясно какви са и какви не са помаците.

Интересни ще са ми отговорите Ви.

Report Spam   Logged
Analizator
Sr. Member
****

Karma: +1/-0
Posts: 262


« Reply #22 on: January 23, 2011, 06:27:22 am »

Защо сина на Кубрат се казва Атилкес ( с прякор Аспарух): Защото Булгарите са от Хунския сююз т.e. Тюрки т.е. Турци
Защо най-големия син на Кубрат се казва Батбаян ( така се казваше и неговия прадядо каган ( хакан) на Аварите): Защото Булгарите са Тюрки т.е. Турци.
Защо основната част на Булгарите които сега живеят в Приволжско говорят Турски и се чувстват Турци: Защото Булгарите са Турци.
Защо през 11 век Махмут от Кашгар ( сътворил е първия Турско-Арабски речник) е категоризирал Булгарския език като Турски?
Защо сегашните историци започнаха да си признават че Турците в северна България са бившите Булгари ( Турци)
Защо през 1300 година Булгария се управлява от Татарина ( Турчин) Чака Хан?
Защо по същите времена друг Чака Хан превзема Измир: Защото Булгарите са от Турско потекло.
В сегашните земи на БГ са се заселвали многобройни племена на Авари,Печенеги, Кумани,Узи и др.Къдe са те сега. Историците казват че само за един ден 22000 Печенеги приели Християнството и се заселили в земите на Византия. Кои са те сега?
Знам че никой булгаро-фашист няма да ми отговори на тези въпроси защото целта им е изкуственно да увеличaт броя на българската нация която в момента е в силен демогравски срив което е сигнал за пълното изчезване на българската нация. Очевидно е че празното пространство ще се запълни от Роми, Турци и Помаци.
Разбирам страха им но този страх няма да е пречка пред съдбата която неминуемо ще ги сполети.
Report Spam   Logged
OTTOMAN
Hero Member
*****

Karma: +0/-1
Posts: 978



« Reply #23 on: January 23, 2011, 11:01:13 am »

Я дайте един официален исторически документ, в който помак се причислява към турските племена?
Интересно като помаците са турци къде са тези българи, които са приели исляма през времето на османското управление? Някой може ли да отговори на този въпрос къде е тази група от няколко десетки хиляди българи?

Само от това питане става ясно какви са и какви не са помаците.

Интересни ще са ми отговорите Ви.

Petre

Zashto pak otvaryash tazi tema? Mislya che tuk vav foruma beshe nadalgo i nashiroko obsajdana.
Ne razbra li ili pak tryabva da ti go kazvam, taka narechenite balgari v balgariya sa plod na slavyano shovinistichnite politicheski intrigi na tsarska rusiya datirashti ot 1700 inte godini. Dneshnite samozvani balgari v balgariya  nyamat nishto obshto sas istinskite Asparuhovi balgari doshli po tezi zemi i sazdali darjava. Slavyanite sa im izmenili i sa zapochnali onezi protsesi na hristiyanizatsiya slujeyki na vizantiya.
Taka che slavyanite sa bili vinagi pod nyakoe robstvo. Vinagi sa bili robi. Ako ne na drugi te sa pogubvali i sebepodobnite si prez vekovete.

Asparuhovite balgari sa dobrudjanskite turtsi v balgariya, turtsite v rumaniya i moldova ta chak do ukrayna. Tezi hora sa ednakvi po genetichen kod. Koda koyto nosyat i voljskite balgari.

Ako se samnyavash v tova tragni ot shumen prez dobrudja ta chak do ukraina i shte vidish edni i sashti hora.

V rodopite osobeno v Kardjaliysko jiveyat turtsi doshli ot anadola prez vremeto na osmanskata imperiya. Tehnite geni sa ot genite na anadolskite turtsi okolo Konya i otchasti Ankara.

Nikakvi balgari ne sa priemali musulmanstvoto v rodopite. Tragikomediya e filma Vreme razdelno stsenariy pisatelya na koyto si nyama i hal habe ot istoriya a prosto go e napisal po porachka na BKP.

Predpolagam che ne si tolkova naiven che da se smyatash za otomak na Asparuhovite balgari. Veche ima DNK i mojesh da razberesh otkade sa tvoite pradedi. Zapitay se zashto govorish makedonski ezik a ne balgarski. I zashto tozi ezik v balgariya se naricha balgarski a v Makedoniya makedonski. Adjaba koe e pravilnoto? Ubejdavayte makedontsite che te sa balgari i govoryat balgarski ezik che da te tsunat.

A za turtsite ot dobrudja vseki moje da razbere svoeto rodoslovno darvo koeto stiga chak do Kazan Velikiya grad na edna velika Imperiya.
Ne sadeno na slavyanite da sazdadat darjava a kamo li da ya upravlyavat.

Petre sas smyana na religiya ne se stava turchin. 
 
Report Spam   Logged
Analizator
Sr. Member
****

Karma: +1/-0
Posts: 262


« Reply #24 on: January 24, 2011, 05:51:54 am »

За да се отдаде на Помаците необходимото внимание от страна на държавата и правителствата единственият изход е те да се самоопределят като етнически Турци. Така ще се приключи с гаврите на управляващия елитен етнос-т.е. етническите булгари които още не са разбрали че няма таково животно като българо-мохамеданин. Впрочем и те го знаят но нали целта е подигравка, уронване на авторитета и престижа на мусулманите и гавра с човешкото им достойнство.
Сега някои са се сетили за тях поради демогравския срив и ронят крокодилски сълзи. Драги политолози, социлози и тем подобни научни профани, разберете най-после че Помаците са хора и не се старайте да ги определяте защото те си знаят кои са. Не напразно европейските норми осигоряват правото на самоопределение на индивида но пустите му балканци никак не искат да стават аврупейци.  Wink
Report Spam   Logged
samvoin
Guest
« Reply #25 on: January 27, 2011, 07:44:28 pm »

Я дайте един официален исторически документ, в който помак се причислява към турските племена?
Интересно като помаците са турци къде са тези българи, които са приели исляма през времето на османското управление? Някой може ли да отговори на този въпрос къде е тази група от няколко десетки хиляди българи?

Само от това питане става ясно какви са и какви не са помаците.

Интересни ще са ми отговорите Ви.
..............
................
Колкото можаха тук да ми покажат и документ за някой самоопределял се до 1945 - а година като "етнически македонец", в която и да е точка на света, та камо ли във Вардарска Македония, толкова чакам да ми покажат такъв и за настоящо наличие на "помашки етнос"... Grin
Report Spam   Logged
samvoin
Guest
« Reply #26 on: January 27, 2011, 07:48:48 pm »

За да се отдаде на Помаците необходимото внимание от страна на държавата и правителствата единственият изход е те да се самоопределят като етнически Турци. Така ще се приключи с гаврите на управляващия елитен етнос-т.е. етническите булгари които още не са разбрали че няма таково животно като българо-мохамеданин. Впрочем и те го знаят но нали целта е подигравка, уронване на авторитета и престижа на мусулманите и гавра с човешкото им достойнство.
Сега някои са се сетили за тях поради демогравския срив и ронят крокодилски сълзи. Драги политолози, социлози и тем подобни научни профани, разберете най-после че Помаците са хора и не се старайте да ги определяте защото те си знаят кои са. Не напразно европейските норми осигоряват правото на самоопределение на индивида но пустите му балканци никак не искат да стават аврупейци.  Wink
............... духа на Мустафа - Маню Шарков е още жив в Родопите!
Такава беше и интимната мисъл на сърбиманите в Македония, приветствайки коминтерновата македонизация и до днес и предпочитайки я пред Българщината - изконна за онези земи... Wink
Знаем че вашия ход е от "македонизация - към сърбизация" или югословенизация и титова безродна манкрутизация, ама там югоболшеиците почти удариха на камък, а вие - колегите и съюзниците им с общите световни господари пък съвсем в схемата "от помацизация - към турцизация" или османизация...
И ако пилеете паричките, които разбира се са жълти стотинки за него де на чиско ви Сорос тук... Wink
Report Spam   Logged
Analizator
Sr. Member
****

Karma: +1/-0
Posts: 262


« Reply #27 on: January 31, 2011, 06:12:49 am »

Населението поне в Благоевградската околия е носило до 1944 пасапорти със
Националност: Македонец
Откаде ще го знае това самвойна който разследва социологията на БГ само ампирически. Четене и само четене самвойне, само така можеш да се избавиш от ксенофобията която постоянно те гази и е превърналo ежедневието ti в кошмар.
Поразкарай се по Pодопите но те съвeтвaм да не казваш кой си и за какво се бориш че пуст лобут дебне зад всяка врата там.
Report Spam   Logged
samvoin
Guest
« Reply #28 on: January 31, 2011, 06:44:37 am »

Населението поне в Благоевградската околия е носило до 1944 пасапорти със
Националност: Македонец
Откаде ще го знае това самвойна който разследва социологията на БГ само ампирически. Четене и само четене самвойне, само така можеш да се избавиш от ксенофобията която постоянно те гази и е превърналo ежедневието ti в кошмар.
Поразкарай се по Pодопите но те съвeтвaм да не казваш кой си и за какво се бориш че пуст лобут дебне зад всяка врата там.

Зависи в коя част на Родопите... Ако говорим за Кърджалийско - да.
Ама в Златоградско от къде знаеш, че не съм го казвал и не съм бил подкрепян от доста хора?
В Тетевенско от къде знаеш, че не мога да го кажа и няма да бъда подкрепен, а?
Сигурен ли си?
С всички "помаци" с които съм разговарял (Аз тази дума не я употребявам, защото доста от тях ги обижда! И знам че заради нея можеш да изядеш пердах някъде, защото тя е сходна на "гяур".), ди един се определят като българи с Ислямско вероизповедание и на доста пък от по - възрастните които съм виждал, потомството е женено за българи - християни и в повечето случаи приема Християнството, при такова положение...
Не говорим сега за "македонците", а за атака наречените "помаци". Колко определили се така има в преброяването от 2001 - а, където определянето беше напълно свободно, а? Я ми покажи статистика и брой на определилите се като "помаци" конкрено?
За 5 000 еничара, нарекли се "македонци" знам вече.
Report Spam   Logged
Analizator
Sr. Member
****

Karma: +1/-0
Posts: 262


« Reply #29 on: February 01, 2011, 03:41:12 am »

Клонират нова нация от българската?
След изкуствено създадената македонска „нация” с език и история, при това „древна”, сега на дневен ред е опитът за формиране на нова националност в Гърция – помашка. В Сърбия също не липсва желание за създаване на националност от шопи, се казва в декларация на ВМРО-НИЕ.
В Северна Гърция (Западна Тракия) живее население, което говори български диалект. То обаче не може да бъде наричано с истинското си име като българи-мохамедани например, а трябва да бъде разграничено от каквито и да било български корени. Този проблем стои пред Гърция от години и тя явно е намерила начин да го разреши. За да не се стигне до искания от страна на българската държава за признаването на това малцинство за българско, нещо, което официалните власти нямат и намерение да правят, се изфабрикуват нови етнически принадлежности.
Успешната македонизация подсказва „правилния” подход и към другите български общности зад граница – етносоциално инженерство. Освен гръцко-помашки речник и помашка граматика, за които ВМРО-НИЕ предупреди, в Гърция вече има и телевизия с излъчвания на т.нар. помашки език.
„Език”, който българите в Родопите разбират и не защото са с гръцки корени, а защото това е българско население, изповядващо исляма, останало в южната ни съседка след двете световни войни. След опитите със „славяногласните елини” гръцката държава роди „помацки” вариант на асимилация.
Случващото се явно не безпокои българския политически елит, защото така и не се появи официална позиция от страна на властите у нас по повод експериментите на съседите ни. Освен македонското искане за признаване на македонско малцинство на наша територия скоро може да постъпи и искане от Гърция за „помашко” малцинство в България, чиито права и свободи да бъдат „признати” и „защитени”.
На подобни етнически експерименти, провеждани сега, по време на националното преброяване в България, властите трябва да дадат категоричен отпор. Само преди седмица Вяра, Морал, Родолюбие, Отговорност – Национален Идеал за Единство (ВМРО-НИЕ) изпрати сигнал до прокуратурата заради опитите на нерегистрираната ОМО Илинден да търси македонско малцинство у нас.
Преди няколко месеца след наш сигнал бе освободено ръководството на Националната статистика заради появата на графа „македонец” и „българомохамеданин” като отделен етнос в анкетните карти. Ако държавата не реагира твърдо и последователно на подобни опити за търсене на несъществуващи национални малцинства у нас, те ще продължават.
ВМРО-НИЕ иска от Министерството на външните работи в най-кратък срок да реагира адекватно на този нов опит за посегателство към единството на българската нация. Ако това не се случи, ние ще поискаме оставката на външния министър Младенов.
За нас като българи приоритетите на българската външна политика трябва да бъдат на първо място защита на българските национални интереси и тези на сънародниците ни извън границите на Република България.
От ВМРО-НИЕ неколкократно поискахме среща с Николай Младенов относно правата на българите в Сърбия и Македония. Смятаме, че има сериозен дефицит на смелост и твърдост в отстояването на българските национални интереси, се заключава в декларацията им.
http://www.dnes.bg/balkani/2011/02/01/klonirat-nova-naciia-ot-bylgarskata.110172,2#comment-newest
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Гръцка телевизия пусна "новини на помашки"

http://www.dnes.bg/balkani/2011/01/31/grycka-televiziia-pusna-novini-na-pomashki.110104
---------------------------------------------------------------------------------------------
Na men mi e interesno zashto nikoy ne obicha bylgarite. Vreme e upravnicite v BG da se pozamislyat po tozi vypros vypreki che may e mnogo kysno. Opasyavam se che vlakyt veche si e trygnal i nikakvi usiliya nyama da pomognat. Takyv e zakona na prirodata t.e. kakvoto si nadrobil tova shte si i syrbash Wink
Report Spam   Logged
Pages: 1 [2] 3 4 ... 6   Go Up
  Print  
 
Jump to:  

Powered by EzPortal
Bookmark this site! | Upgrade This Forum
Free SMF Hosting - Create your own Forum

Powered by SMF | SMF © 2016, Simple Machines
Privacy Policy