Serbest Forum
April 18, 2024, 08:26:57 pm
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
 
  Home Help Gallery Staff List Login Register  

Интересна Книга-Помаците,Кръстилката,Род

Pages: [1] 2   Go Down
  Print  
Author Topic: Интересна Книга-Помаците,Кръстилката,Род  (Read 2495 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Mod_1
Guest
« on: April 12, 2010, 07:27:54 am »

ПОКРЪСТВАНЕТО НА БЪЛГАРИТЕ МЮСЮЛМАНИ

Пламена Стоянова

На 5 октомври 1912 г. избухва първата Балканска война.
Надеждите и ентусиазма на цяла България бликат и от печата. Дори и
най-критично настроените опозиционни вестници одобряват този
политически и военен акт като истинско обединение на християнските
балкански държави срещу „азиатския нашественик”. Турция трябва да
бъде прогонена от балканските земи, а освободените територии да
бъдат поделени. И докато всички погледи са вперени в разиграващите
се бойни действия, в тила се случват не по-малко драматични събития.
Още в първите месеци на войната, по инициатива на Българската
Православна Църква, с подкрепата на цар Фердинанд, правителството
на Гешев и ръководството на ВМРО, започва покръстването на
Българите мохамедани.

„Моментът – както пише Ст. Шишков- беше много рядък, най-удобен,
най-благоприятен, тогава всички основания бяха и човешки и християнски и правоверни.”
Това означава, че ходът на
политическите събития позволява провеждането на асимилационна
политика без излишен шум и гласност. Дори опозиционните вестници,
традиционно критикуващи всяка стъпка на правителството, не
поместват информация по въпроса чак до края на 1913 г.
Единствено „Църковен Вестник” публикува статии, пропагандирайки започнатото под ръководството на пловдивския митрополит Максим покръстване. От страниците на печата помаците са
обвинени открито в антибългарски действия в най-критичните моменти
от освободителната борба - Априлското въстание /1876 г./ и Руско-
турската война /1877-1878 г./: „...в помаците някога наши братя и
сестри, ние сме имали най-големи, най-жестоки и най-фанатизирани
врагове...”. Но веднага следва уговорката : „ Ала за това те не са
виновни, тяхната съдба се знае, тя е най-злочеста...”
Помаците са планински жители, които според част от
битуващите на официално ниво схващания са насилствено
ислямизирани в хода на османското нашествие. Изолирани от
българите тъй като са мюсюлмани и от турците заради езиковите
различия, а вероятно и поради презрението към „неофитите”, те се
обособяват като едно затворено общество съчетало мюсюлманската
религия с българския език и обичаи. С избухването на Балканската
война за тях настават тежки дни. Изгрелият мираж на „Велика
целокупна” България поражда нови тревоги, касаещи религиозната
принадлежност. „Разните вери носят разни чужди идеали”- пишат
пазарджишки общественици до министър предеседателя Ив. Ев.Гешов
и споделят, че по време на робството българите са изгубили милиони
свои сънародници, станали гърци, румънци или турци. „На църквата
предстои да потърси пасомите си.”, което значи да ги побългари чрез
вярата. За първа мишена са определени помаците от освободените
територии. Тяхната християнизация според инициаторите на
покръстването е единственият начин да се преодолее пропастта,
зееща между българите християни и мюсюлманската душа на
помаците.

Report Spam   Logged

Share on Facebook Share on Twitter

Mod_1
Guest
« Reply #1 on: April 12, 2010, 07:29:52 am »

И така в условията на еуфория от победите на българските
войски от края на 1912 г. до лятото на 1913 г. са покръстени стотици
населени места /села, махали, колиби/ в Родопите, Западна Тракия и
Македония. Покръстените в тези области са приблизително 200
хиляди души. Няма място за избор: „Поставихме въпроса прямо на
помаците – че те трябва да се кръстят”. Притиснати от църквата, от
официалната власт, а и от бродещите чети, които тормозят помашкото население и всяват страх, българите мохамедани бързо преминават в
редовете на християнската вяра.
Често кръщенетата се извършват масово за цялото село.



Хората
се свикват на мегдана, поръсват се със светена вода, целуват кръста
и отхапват парче свинско месо – символ на отказа им от исляма. След
това мъжете заменят фесовете с шапки, а жените свалят фереджетата
и се забраждат. От своите кръстници християни, новопокръстените
получават и християнски имена. Изказвания като: „Аз съм турчин,
българско не щем!”, се определят като фанатични, а криещите се по
домовете, са изкарвани с охрана и също кръстени. Има свидетелства
за взривове на минарета, изнудвания, откупуване правото за
запазване на религията, както и за истински човешки драми
завършващи със самоубийства.
Трудно е да се опише трагедията на тези хора, обвинени от
инициаторите на покръстването, че 35 години са чакани да се проявят
като българи, т.е. след Освобождението да отхвърлят исляма.
Report Spam   Logged
Mod_1
Guest
« Reply #2 on: April 12, 2010, 07:30:48 am »

Насилствената смяна на религията преобръща целият им свят.
Макар и запазили българския език, техният мироглед векове наред е
пречупван през мюсюлманската вяра. Смяната на имената им,
свалянето на фереджетата от жените, чийто лица би трябвало да са
скрити за чужди очи, заставянето на мъжете, имащи повече от една
съпруга да отпратят втората, принудата да отхапят парче месо от
животно, което те като мюсюлмани смятат за нечисто, е драматична
намеса в техния живот.
И макар официално Църквата да тръби, че покръстването е
доброволно, а желанието за това идва едва ли не от самите помаци,
докладите на църковните мисионери разкриват истинското отношение
към ставащото: „Особено на старите хора се забелязва, че им е голяма
мъка новата вера”.
Твърдата позиция на църквата за ненасилие при „кръщавката”,
ще остане непоклатима и след сгромолясването на тази инициатива, а
в своята автобиография пловдивския митрополит Максим още веднъж
ще отрече злоупотребите с уговорката, че ако е „имало някъде това
са били частични случаи на местна почва”.
За сметка на това активната и пасивна съпротива на помаците е
често срещано явление, и тя придобива различни форми и размери в
зависимост от успехите на българската армия по бойните полета.

В началото на 1913 г. жителите на селата Ер Кюприя (или Ер
Кюпрю, от 1934 г. Мостово), Дряново и Богутево изпращат писмо до
председателя на Народното събрание С. Данев, в което протестират
срещу насилието при християнизацията и откровено правят аналог с
помохамеданчването им преди 500 години. Писмото е анонимно.
Авторите не са посмели да поставят имената си.
Това не е единственият документ с който българите мохамедани ще се опитат да
изразят своя протест, но той както и всички останали остава без
резултат.

Report Spam   Logged
Mod_1
Guest
« Reply #3 on: April 12, 2010, 07:31:43 am »

Покръстванията продължават, а помаците намират своите начини
да заобикалят новите християнски правила, като например бързите
годежи на 12-13-годишни момичета и момчета, за да се избегне
сродяването с християни. Ходжите системно заплашват по-
податливите помашки семейства с разправа, а богатите често укриват
някои от тях по домовете си . Много бащи не допускат поповете в
къщите си, и според последните този „азиатски фанатизъм”
възпрепятства спасението на техните домочадия, както иосвобождението на жените им, каквото само християнството може да даде.
Често мъжете бягат в планините или кръстосват със свои или
чужди стада, далеч от домовете си, където могат да бъдат принудени
да приемат кръщението. Според свещениците, за да се реши този
проблем, собствениците на стадата трябва да бъдат кръстени по места,
а останалите да бъдат върнати в селата и там да приемат
християнството заедно със своите роднини, които били много
неподатливи към новата вяра.
Не може да не се отбележи находчивостта на църковните
власти. Тяхна е инициативата за връщане по домовете на пленените
помаци, участвали в турската войска, ако последните се съгласят да
приемат кръщението. Тъй като пленниците трябва да подадат
официални молби за това свое желание, тези документи се използват
за бързото покръстване и на семействата им, „за да не изпаднат в
трудно положение кога се завърнат у свое си”.
Далновидно е и предложението на Църквата за отпускане пенсии
на бившите ходжи. Какъв по-добър начин за париране на острата им
съпротива, от даването им на алтернатива за отцеляване?
След всичко споменато до сега е трудно да се повярва, че някои
от помаците приемат и доброволно християнската религия, но такива
има, а съобръженията са различни. Някои от тях, според църковните
власти, са участвали в ексцесии над българското християнско
население и справедливо се опасяват от възмездие. Други са
военнопленници, които се кръщават, за да се завърнат по домовете
си. Трети, наистина многобройни молби са свързани с икономическия
фактор. Докладите и на учители и на свещенници от мисиите
свидетелстват за мизерия и лоша хигиена в която живеят помашките
семейства. Някои от селата са опожарени, в домовете, особено на
участващите във турската войска войници се гладува, а към зимните
месеци се прибавя и разразяването на холерна епидемия.
Много от помаците са ограбвани от християните и на
Пловдивската митрополия и се налага да призовава своето паство да
връща присвоените вещи.
Църквата организира благотворителни
акции и раздава помощи за „изстрадалото помашко население”, „за
тези завърнали се към вярата братя.”
За „незавърналите” се разорени помашки села обаче, има само
едно предложение за отпускане средства. С тях пострадалото
население трябва да си построи бараки за презимуване. Този „акт за
милосърдие” както е отбелязан в документа е тясно свързан с идеята
за бъдещото покръстване. Както се казва, няма нищо безплатно на
този свят

Report Spam   Logged
Mod_1
Guest
« Reply #4 on: April 12, 2010, 07:32:46 am »

Сред помаците има една значителна част, която решава да се
примири със ситуацията докато „отмине бурята” и твърдо вярва, че: „
...щом се въдвори мирът... ний пак ще си станем мохамедани...”.
Същите тези хора се крият по горите и извършват молитвите си към
Аллаха. Младите семейства не кръщават новородените, а мъртъвците
са погребвани набързо без опело на свещеник. Вън християни, в
домовете си те остават мюсюлмани.
В своите изследвания В. Арденски, отбелязва, че част от
помаците наистина приемат доброволно християнството, но това в
никакъв случай не е масово явление.
И докато църквата покръства, преустройва джамиите в църкви и училища и заменя мюсюлманския морал с християнски, единствено „Църковен вестник” дава гласност на този процес.Разбира се в положителна светлина.
Опозиционната преса, активизирала критиките си с избухването на Междусъюзническата война / 16 юни 1913 г./ мълчи.
Първите съобщения се появяват в края на 1913 г. под формата на кратки хроники и то по
повод предстоящите избори.
Пловдивските вестници и в. „Народни права” публикуват предизборна реч на М.
Такев в Пазарджишко. „Искате ли, - казвал Такев пред помаците –
...Искате ли щото камбаните на църквите да бъдат изляти във звънци,
които да красят вратовете на вашите говеда, искате ли...да получите
вярата си – гласувайте за Демократическата партия.”Самият Такев,
един от малкото политици открит противник на покръстването на помаците, отрича да е правил подобно изказване.
 

Report Spam   Logged
Mod_1
Guest
« Reply #5 on: April 12, 2010, 07:33:47 am »

След твърдата
атака на пловдивския окръжен управител г-н Димитров, че лъже и че с такава агитация върши „партизанщина” , на страниците на в. „Тракия” /в който за първи път се появява информация за спора/, започва остър диалог между двамата в стил „вярно е, не е вярно”.
Спорът приключва в полза на Окръжния управител, с изказването на
М. Такев, че от покръстването на помаците той не прави агитационен
въпрос. За тази му позиция навярно е помогнала и заплахата на
Пловдивския митрополит, че „ако Такев продължава с тая
антихристиянска агитация, той ще бъде отлъчен от църквата....”
Категоричната и решителна реакция на църквата е логична. Тя
отчаяно се опитва да защити своето дело. Първите информации за
предизборната кампания се появяват в началото на октомври 1913 г.
По това време България вече е загубила Междусъюзническата война, а
Цариградския договор от 29 септември 1913 г., я задължава да върне
религиозните свободи на своите поданници.
Докладите на църковните мисии свидетелстват, че движението за
връщане към стария начин на живот сред помаците започва
повсевместно в края на август и нищо не е в състояние да спре този
процес.
Енергичните действия на духовенството, комбиниращи
увещания и заплахи и призиви не постигат успех. Държавата се
оттегля от ролята си на ням свидетел и забранява насилственото
кръщение, а негативните чувства и сред помашкото и сред
българското население, по места ескалират във физическа
саморазправа.
Загубило подкрепата на властите, духовенството
хвърля основното си обвинение към правителството на Радославов,
което според техните думи е извършило национално предателство,
„изнасилвайки” свободната съвест на новопокръстените.
Междувременно от страниците на в. „Народни права”,
правителството застава на твърдата позиция че: „...Досега нито едно
българско правителство не е посягало на гражданските и религиозни
свободи на помаците...”
Очевидното противоречие не е толково
интересно, колкото въпросът, защо Радославов не използва шанса да
хвърли вината върху предишните правителства, които и без друго
обвинява във всички смъртни грехове? При това, те наистина са
отговорни за станалото. Официалната информация за окончателното
връщане на религиозните свободи, е поднесена смекчено: „...на ония
от тях, които във вихъра на освободителната война бяха преминали в
праотеческата си вяра. 

Report Spam   Logged
Mod_1
Guest
« Reply #6 on: April 12, 2010, 07:34:46 am »

Не е пояснено що за вихри са се вихрили около тази смяна на вероизповеданието, още по-малко кой е отговорен за тях.
Позицията на вестник „Пряпорец”, традиционно неласкав към
Гешовото и Даневото правителства, е анологична. Защо така
единодушно мълчат толкова различни по убеждения вестници и
правителства? Навярно, защото въпросът за покръстването на
помаците добило международна известност представя стараната ни в
много неприятна светлина. Освен това фактите са използвани много
умело и от турската, и от гръцката дипломации. Според В. Арденски
пресата мълчи, отчасти заради наложената военна цензура, отчасти
заради убеждението на голяма част от журналистите, че
покръстването е начин да се реши един болезнен национален
въпрос. Но те грешат, защото покръстването го задълбочава.
Въпреки това „кръщавката” е единственото позорно петно, което не е
хвърлено директно върху Гешов. Едва след обвинението на в. „Мир”,
че Радославов насила е върнал към исляма покръстените с цел да
спечели изборите, в. „Народни права” заплашително повдига
завесата:
Не за изборни цели... правителството даде религиозна свобода в
страната. И ако за това вместо похвали получава обиди и то тъкмо от
тези, които би трябвало най-много да си мълчат, поради некрасивите
дела на народняшко-цанковисткото правителство, нека знаят, че
либералното правителство разполага с документи, които ще хвърлят
светлина по помашкия въпрос. В тях ясно личи, кой покръсти
помаците и как стана това покръстване. Ако „Мир” продължава да
върви по този път ще докара вълка до кошарата.
Рязък отговор, но обвинения не са повдигнати, а от църковните
органи не е потърсена отговорност за дейността им по време на
войната.
Църквата е в достатъчно деликатно положение. След края на
Междусъюзническата война екзархът напуска Цариград и се връща в
България. Няма нужда да се стоварва едно тежко обвинение към
институция, която ще трябва да помага с всички сили на изпадналата
в тежка криза разгромена държава. При стеклите се обстоятелства
Църквата не просто губи своето паство в присъединените към съседите
на България земи. Тя губи символа на стожер и потенциален
обединител, както и правото си да поддържа и подхранва българското
съзнаниев загубените територии.
Неуспяла да защити покръстителното си дело, тя реагира с гневен упрек към
„антибългарската политика”
на Радославовото правителство и
горчиво констатира, че „спечелeното се изгубва”

Report Spam   Logged
Mod_1
Guest
« Reply #7 on: April 12, 2010, 07:35:44 am »

Обясняват ли тези факти липсата на упрек към Българската църква? Дали пък действията и просто не са били в унисон мнението на управляващи,
на опозиция и на голяма част от българското общество? Защо
защитниците на помаците като д-р Георги Чичовски, познавачи на
помашкият въпрос като Николай Вранчев, Николай Попфилипов,
писателят А. Страшимиров и други, които сигнализират за насилията
до висши инстанции, не успяват да предизвикат интерес или някакъв
дебат? Навярно защото наистина съществува отношение на
нетърпимост и неразбиране към помаците. И тези настроения се
засилват след изборите, когато в парламента влизат повече
мюсюлмански представители. Войната едва е приключила, раните са
пресни, а непоносимостта към чуждата вяра е така голяма, колкото е
била и в навечерието на войната срещу мюсюлманската Османска
империя. Оказва се, че толерантна и свободна България, съвсем не е
толкова свободна, а толерантността и е доста разтегливо понятие.
Логично възниква въпросът – ако България беше излязла победителка
от тези Балкански войни, щеше ли да възвърне религиозните свободи
на своите похристиянчени поданници и то във време, когато в
асимилационната политика е едно от основните оръжия за създаване
на „хомогенни” нации на Балканите. А какво щеше да бъде
отношението и към другите новоприсъединени народи в нейните
граници? Дали политиката на българската държава към етническите и
религиозни малцинства би се различавала от тази на нейните
съседки Гърция и Сърбия в следвоенния период? Отговорът е по-скоро
отрицателен.
На тази мисъл ни навежда случилото се с българското
мюсюлманско население по време на войните. Покръстването също
така засяга и част от други малцинствени групи, като циганите и
турците, покръстени въпреки резервите на Светия Синод, че с
последните трябва да се изчака.
Ако говорим за толерантност, трябва да имаме предвид писмото на пазарджишките активисти и да се запитаме колко ли българи биха припознали в гръцкото, турското или
румънското население от новоприсъединените земи. Събитията от
Първата световна война също са тема за размисъл. Тогава силата на
българското оръжие превръща Българската църква, във втора по
големина в православния свят след Руската, а българското
духовенство полага искрени усилия за приобщаването на завареното
население не само към българската църква, но и към Българската
държава и нация.
Следователно покръстването на българите
мохамедани е мярка аналогична на средствата, използвани от другите
балкански държави спрямо техните малцинства. Наистина няма ги
радикалните репресии характерни за сръбските и гръцки власти, но
този акт определено е насилствен.   

Report Spam   Logged
Mod_1
Guest
« Reply #8 on: April 12, 2010, 07:37:48 am »

Странното в случая е, че българската политика на асимилация е насочена не към етнически различно население, а към българи, чийто единствен грях е
изповядването на исляма.
Помаците и този път се оказват едно затворено отритнато
общество, до които християнската църква въпреки вложената голяма
енергия не успява да стигне. Може би, защото желанието да се
поправят грешките и несправедливостите на историята често се
оказва утопично, а всяко насилствено пренасочване на човешките
желания, съвсем логично поражда съпротива, но не и положителен
резултат.
Покръстването е определено и от съвременници и от
изследователи като голяма политическа грешка, която отдалечава
българите мохамедани от техните етнически корени и ги прави
податливи на турската пропаганда. А според Св. Елдъров, вложените
усилия в покръстването отклоняват вниманието на църквата от
важния въпрос за съдбата на българите в Македония.
След 29 септември 1913 г. започва поголовното завръщане на
покръстените помаци в мюсюлманската религия. Към средата на
февруари 1914 г. от делото на Българската православна църква,
подето с ентусиазъм и осъществено с размах не остава нищо. Само
тежкото обвинение към България, като държава нарушила правата на
своите поданници и своите собствени закони, които тя по принцип би
трябвало да защитава.




Report Spam   Logged
samvoin
Guest
« Reply #9 on: September 12, 2010, 11:39:04 am »

Насилствената християнизация, както и насилствената ислямизация, са еднакво престъпни според мен и еднакви гаври със самите религии.
Нашата религия и Евангелие, в никакъв случай не учат Християнството да се разпространява с насилие и натиск, а само със слово, любов и личен пример в делата ти.
Разбира се че ако е имало някъде налагане насила на Християнство, аз точно толкова го заклеймявам исторически, колкото и налагането на Ислям със сила,  колкото и налагането на атеизъм със сила и натиск и опитите за отказ и от едната, и от другата религия, в определени исторически периоди.
Снимките обаче и книгата, както и някои подобни твърдения от онова време, все пак ми се струват твърде предмамерени и пропагандни и най - вече целящи разделението на българската нация, на верска основа /винаги чужди и злонамерени сили са действали за това и винаги от посока Запад/, както и да не забравяме, че това е бил един военен период, периода на Балканската война. Военната пропаганда е била доста мощна, както от българска страна срещу Турция, така и от онази страна срещу нас и са излизали доста поръчкови материали и снимки, които са опитвали да привлечат българоезичното мюсюлманско население, на турска страна, тъй като много българи - мохамедани, дават живота си за България край Одрин /големият пълководец полковник Серафимов, е също от мюсюлмански род./.
Да не забравяме все пак за пантурското дружество "Туран" в Родопите, което е вменявало на тъй наречените помаци - турско народосъзнание и турска национална принадлежност, опитвало е да ги учи на турски и да ги "ограмотява" относно техните "турски корени" /тогава разбира се мита за "помашки народ" още го е нямало/, от които идвала и религията им /крайно време е у нас и в Турция, да спре тази религия да се обвързва с един - единствен етнос или нация, защото е световна такава!/.
И понеже на този фон, Православието и неговата църква са приемани като твърдина на Българщината през петте века и на браненето на българската народоидентичност, вероятно изхождайки от това, народняците са взели в онзи момент решение /а може би под натиск на Фердинанд/, да налагат с натиск Православието в Родопите - крайно грешно решение, с обратен ефект, което деноминира нашата рлигия, всъщност /както и "възродителния процес", не просто не укрепи и не уедини българската нация, а я подрина/.
Правилният път според мен, е осигуряване на възможността забългарска ислямска диаспора /както има отделна арменска и руска такава у нас - в "нетолерантна и мразеща други етноси и нации България", нали.../ или пътя на дружба "Родина" и големия българин - Мустафа - Маню Шарков /койтоиспоредтоя форум, кактои според комунистите, бил "фашист". И Илия Минев ли беше "фашист", "другари"? Само комунистите ги наричаха така./...
Report Spam   Logged
Serbest Korkmaz
Global Moderator
Hero Member
*****

Karma: +4/-0
Posts: 845


« Reply #10 on: September 12, 2010, 12:08:43 pm »

Насилствената християнизация, както и насилствената ислямизация, са еднакво престъпни според мен и еднакви гаври със самите религии.
Нашата религия и Евангелие, в никакъв случай не учат Християнството да се разпространява с насилие и натиск, а само със слово, любов и личен пример в делата ти.
Разбира се че ако е имало някъде налагане насила на Християнство, аз точно толкова го заклеймявам исторически, колкото и налагането на Ислям със сила,  колкото и налагането на атеизъм със сила и натиск и опитите за отказ и от едната, и от другата религия, в определени исторически периоди.
Снимките обаче и книгата, както и някои подобни твърдения от онова време, все пак ми се струват твърде предмамерени и пропагандни и най - вече целящи разделението на българската нация, на верска основа /винаги чужди и злонамерени сили са действали за това и винаги от посока Запад/, както и да не забравяме, че това е бил един военен период, периода на Балканската война. Военната пропаганда е била доста мощна, както от българска страна срещу Турция, така и от онази страна срещу нас и са излизали доста поръчкови материали и снимки, които са опитвали да привлечат българоезичното мюсюлманско население, на турска страна, тъй като много българи - мохамедани, дават живота си за България край Одрин /големият пълководец полковник Серафимов, е също от мюсюлмански род./.
Да не забравяме все пак за пантурското дружество "Туран" в Родопите, което е вменявало на тъй наречените помаци - турско народосъзнание и турска национална принадлежност, опитвало е да ги учи на турски и да ги "ограмотява" относно техните "турски корени" /тогава разбира се мита за "помашки народ" още го е нямало/, от които идвала и религията им /крайно време е у нас и в Турция, да спре тази религия да се обвързва с един - единствен етнос или нация, защото е световна такава!/.
И понеже на този фон, Православието и неговата църква са приемани като твърдина на Българщината през петте века и на браненето на българската народоидентичност, вероятно изхождайки от това, народняците са взели в онзи момент решение /а може би под натиск на Фердинанд/, да налагат с натиск Православието в Родопите - крайно грешно решение, с обратен ефект, което деноминира нашата рлигия, всъщност /както и "възродителния процес", не просто не укрепи и не уедини българската нация, а я подрина/.
Правилният път според мен, е осигуряване на възможността забългарска ислямска диаспора /както има отделна арменска и руска такава у нас - в "нетолерантна и мразеща други етноси и нации България", нали.../ или пътя на дружба "Родина" и големия българин - Мустафа - Маню Шарков /койтоиспоредтоя форум, кактои според комунистите, бил "фашист". И Илия Минев ли беше "фашист", "другари"? Само комунистите ги наричаха така./...

  Има огромно разминаване между думи и дела при теб Самвоин ! Казваш, че си против насилствено налагане на християнството, а подкрепяш фашистите от Родина, на които основната цел е била тероризиране на помаците с цел насилствено приемане на християнството.

 България Иса ще изчезне заради двуличници като теб, които отблъскват хората от българското. Пишеш срещу мафията,а защитаваш един от най-големите мафиоти Алексей Петров. Пишеш, че си против насилствено налагане на религия, а любимци са ти точно Родина или помака дупедавец Маню Шарков заради които, хиляди помаци са били малтретирани.

 Ако условията бяха подходящи не се съмвнявам, че след като изгледаш пропагандни филми като"Време Разделно" да тръгнеш да колиш и бесиш турците за отмъщение. Хора с твоето заблудено мислене са опасни за България. Заради арогантността, която лъха от такива пишман националисти турците и помаците в Испания и Америка например днес с гордост не наричат и испанци и американци, но категорично отказват да се нарекат българи.

   Ти си гробокопач на България Иса. Жестоко се заблуждаваш, че със заблудените си теории ще заблудиш някого да приеме българщината. Насила хубост не става. Колкото повече хора като теб нахалстват над малцинствата, че са българи, толкова те не искат да са такива.

След като се опита да прославиш фашистката организация Родина, няма да се учудя да се опиташ да  просплавиш и жалкото дупедавско човече Маню Шарков. Некадърника-терорист, който за да се изхрани продал събратята си помаци. Кажи ми кои са ти героите да ти кажа какъв си ?



Report Spam   Logged
Serbest Korkmaz
Global Moderator
Hero Member
*****

Karma: +4/-0
Posts: 845


« Reply #11 on: September 12, 2010, 12:45:44 pm »

Насилствената християнизация, както и насилствената ислямизация, са еднакво престъпни според мен и еднакви гаври със самите религии.
Нашата религия и Евангелие, в никакъв случай не учат Християнството да се разпространява с насилие и натиск, а само със слово, любов и личен пример в делата ти.
Разбира се че ако е имало някъде налагане насила на Християнство, аз точно толкова го заклеймявам исторически, колкото и налагането на Ислям със сила,  колкото и налагането на атеизъм със сила и натиск и опитите за отказ и от едната, и от другата религия, в определени исторически периоди.
Снимките обаче и книгата, както и някои подобни твърдения от онова време, все пак ми се струват твърде предмамерени и пропагандни и най - вече целящи разделението на българската нация, на верска основа /винаги чужди и злонамерени сили са действали за това и винаги от посока Запад/, както и да не забравяме, че това е бил един военен период, периода на Балканската война. Военната пропаганда е била доста мощна, както от българска страна срещу Турция, така и от онази страна срещу нас и са излизали доста поръчкови материали и снимки, които са опитвали да привлечат българоезичното мюсюлманско население, на турска страна, тъй като много българи - мохамедани, дават живота си за България край Одрин /големият пълководец полковник Серафимов, е също от мюсюлмански род./.
Да не забравяме все пак за пантурското дружество "Туран" в Родопите, което е вменявало на тъй наречените помаци - турско народосъзнание и турска национална принадлежност, опитвало е да ги учи на турски и да ги "ограмотява" относно техните "турски корени" /тогава разбира се мита за "помашки народ" още го е нямало/, от които идвала и религията им /крайно време е у нас и в Турция, да спре тази религия да се обвързва с един - единствен етнос или нация, защото е световна такава!/.
И понеже на този фон, Православието и неговата църква са приемани като твърдина на Българщината през петте века и на браненето на българската народоидентичност, вероятно изхождайки от това, народняците са взели в онзи момент решение /а може би под натиск на Фердинанд/, да налагат с натиск Православието в Родопите - крайно грешно решение, с обратен ефект, което деноминира нашата рлигия, всъщност /както и "възродителния процес", не просто не укрепи и не уедини българската нация, а я подрина/.
Правилният път според мен, е осигуряване на възможността забългарска ислямска диаспора /както има отделна арменска и руска такава у нас - в "нетолерантна и мразеща други етноси и нации България", нали.../ или пътя на дружба "Родина" и големия българин - Мустафа - Маню Шарков /койтоиспоредтоя форум, кактои според комунистите, бил "фашист". И Илия Минев ли беше "фашист", "другари"? Само комунистите ги наричаха така./...

 Самвоин, нима насилници на своите , двуличници и дупедавци като този помакоотстъпник Маню Шарков са ти героите ? Разрових се малко в нета за него и прочетох : " Като имамин е агитирал българо-мохамеданите да се откажат от мюсюлманството и да се приобщат към християнството". Заблежете като имамин. Гнус ме е от такива гъотверени.

 Аллах сигурно отдавна е изпратил тази сатана в най пъкленият ад.

Заключение:Твоят любимец Иса е терорист първа категория. Двуличник ,който забележи като имамин е агитирал мюсюлмани да стават християни. Дали само агитирал и малтретирал самите помаци много добре знаят.


Report Spam   Logged
samvoin
Guest
« Reply #12 on: September 12, 2010, 01:21:00 pm »

Самвоин, нима насилници на своите , двуличници и дупедавци като този помакоотстъпник Маню Шарков са ти героите ? Разрових се малко в нета за него и прочетох : " Като имамин е агитирал българо-мохамеданите да се откажат от мюсюлманството и да се приобщат към християнството". Заблежете като имамин. Гнус ме е от такива гъотверени.

 Аллах сигурно отдавна е изпратил тази сатана в най пъкленият ад.

Заключение:Твоят любимец Иса е терорист първа категория. Двуличник ,който като забележи като имамин е агитирал мюсюлмани да стават хриястияни. Дали само агитирал и малтретирал самите помаци много добре знаят.



Народ помаци има само в твоята глава или по -точно ти се плаща от Сорос и онези които стояха зад коминтерна - негов инженер, да го утвърждаваш и да продължаваш делото им в България.
Даже в на твоите тартори не съществува и не вярват в него.
От тази позиция и тъй като аз предоставих достатъчно доказателства в тази насока, а ти само голословничиш, спирам диспута по тази тема с теб.
Report Spam   Logged
MISHOK
Guest
« Reply #13 on: September 16, 2010, 11:37:38 am »

Ами това е покръстване и само покръстване за помаците, за да станат отново нормални българи.
Report Spam   Logged
samvoin
Guest
« Reply #14 on: September 16, 2010, 11:54:02 am »

Ами това е покръстване и само покръстване за помаците, за да станат отново нормални българи.
Мишок, сред презрително наричаните от теб "помаци", има премного самоопределящи се като българи и гордеещи се със своя българскиезик и идентичност, сиреч национална принадлежност и без да се покръстват.
Защо ти или "Сербез" не отидете да им обясните, че ако не са православни, значи са "турци" или "помаци" или че не са българи в Златоград, в Ксанти, в Тетевенско, пък да видим "Сербез" колко ще е "Сербез", а от "Мишока" кво ще остане като се появят "котараците"...
Леле ония корави ииначе серт ако ги ядосаш родопчани, като грабнат сопите... Grin
А честно казано, в така наречените "помашки" градове и села, турски или какъвто и да било небългарски, още не съм чул, за разлика от "християнски" градове като Пещера и Асеновград /Асаниград/...където е и пълно с бракове между българи и туркини или турци и българки...
Вземи работи ако си православен, за да оцелее елигията ни, градивно - като изчистим нашия двор и "търговците от храма", както ни учеше Спасителя, кактои новите фарисеи надянали нашите раса и деморализиращи Християнството, а не да искаш да я налагаш със сила, защото така не ни е учил Той! Нито Мохамед е учил последователите си да вършат онова, което вършиха османците в Родопите...
Иначе, доколкото те познавам теб и поопознах и потребителите тук, много добра компания и тандем ще сте, направо дубликат.
Поздравления за това, че се събрахте в един форум най - сетне. Просто идилия... Grin
Прзнавам, че със Сербез си личи, че ви се плаща от една и съща централа вероятно или ви е промила мозъците, да утвърждавате у нас "помашки народ и нация"...
И между впрочем, и БРЗО, и този форум са еднакво тотилитарни и от еднакво мръднали персони, както и ционисткото форумче на дегенерата - клошар от Пловдив - "бгдрисливци", от един калъп сте си... Wink
Виждам как и трите много ти харесват и намираш отлична почва у тях, за разлика от мен ...
Report Spam   Logged
Pages: [1] 2   Go Up
  Print  
 
Jump to:  

Powered by EzPortal
Bookmark this site! | Upgrade This Forum
Free SMF Hosting - Create your own Forum

Powered by SMF | SMF © 2016, Simple Machines
Privacy Policy